Keywords, het belangrijkste?


zondag 17 juli 2016

Via keywords wordt je gevonden op internet. Al snel wordt duidelijk dat deze keywords het meest belangrijk zijn voor zoekmachine optimalisatie. Dus, belangrijk? Absoluut!

Keywords zijn op zijn Nederlands gezegd, de woorden waarmee je gevonden wilt worden. Zoekwoorden dus. Van deze zoekwoorden bepaal je altijd een soort van hierarchy.

Voor jezelf bepaal je welk zoekwoord of zoekwoorden combinatie je de meest belangrijke vindt. Zie dat als een hoofdtaak, voordat je teksten gaat schrijven voor je website.

Hoe doe je dat?
Bedenk hoe mensen gaan zoeken naar jou website. Als je dat zelf niet weet vraag het dan een ander die niet in dezelfde branche zit. Je zult zien dat ze andere zoekwoorden zullen noemen dan dat je zelf zou doen. Zoek naar zoekwoorden combinaties, niet naar losse zoekwoorden. Steeds vaker zoeken mensen namelijk met combinaties van zoekwoorden. Onderstaande tabel geeft het verschil weer in zoekwoorden gebruik in 2008 ten opzichte van 2010. bron: uptrends.com

percentages

Het is dan ook daarom dat Google het aantal mogelijke zoekwoorden in één zoekopdracht heeft verruimd van 10 naar 32 zoekwoorden. Probeer dus niet te scoren op enkelvoudige zoekwoorden tenzij je in een niche markt opereert.

Wil je weten hoe vaak er gezocht wordt op jou zoekwoordencombinatie check dat dan via de zoekwoordenhulpvan Google. Dat geeft je tevens de mogelijkheid om op ideeën te komen voor andere zoekwoorden en zoekwoordcombinaties.

Genoeg over zoekwoorden, meer over keywords.
Is dat niet hetzelfde dan? Jawel, maar voor de duidelijkheid moeten we het over keywords hebben. De letterlijke vertaling dekt ook meer de lading. Dat zal later duidelijk worden.

Waar, op je website, worden keywords gebruik en waar zijn ze het belangrijkst?

In volgorde van belang heb ik hier de plaatsen opgesomd waar keywords worden gebruikt op jou website. Wees gerust ze worden later nog allemaal uitgelegd.

  1. Ergens in de “title” tag
  2. In de domeinnaam
  3. In de H1 headline
  4. In een interne link
  5. In een externe link
  6. Het eerste woord van de H1 headline
  7. In de eerste 50 tot 100 woorden van de content
  8. In een subdomeinnaam
  9. In de paginanaam url
  10. In de paginafolder
  11. In andere headlines H2 – H6
  12. In image alt teksten
  13. Herhalen van keywords in de content
  14. In de naam van de afbeeldingen
  15. Gebruikt in de bold teksten

Ok, ik ben er een aantal vergeten, voor de oplettende onder ons. Dat zijn er namelijk een aantal die weinig tot zeer weinig invloed zullen hebben. Het kan natuurlijk nooit kwaad om ze toch mee te nemen.

Hier komen ze dan in sneltreinvaart. Gebruik in listitems (<li>), gebruik in php urls met een vraagteken, gebruik in italic teksten, gebruik in meta description, gebruik in comment tags, gebruik in de meta keywords tag.

Ook deze zal ik later kort bespreken, de belangrijkste natuurlijk eerst.


Reacties


Voeg een reactie toe op dit bericht.
Houd mij op de hoogte van nieuwe reacties op deze pagina