Ook zo bezig met bezoekersaantallen?


maandag 13 februari 2017

Een klant van me vroeg me laatst of ik kon zorgen voor meer bezoekers op zijn website.
Deze vraag beantwoorde ik met de vraag of hij in plaats van bezoekers niet liever meer klanten wilde.

De stilte die daar op volgde was begrijpelijk.

Op een of andere manier is het woord Zoekmachine Optimalisatie synoniem voor méér bezoekers. Natuurlijk is dat ook deels zo, maar volgens onze visie is dat niet voldoende. Je wordt pas echt gelukkig als er uit die bezoekers ook verkopen ontstaan. Of dat nu is met een verkoop in een webwinkel of het invullen van een formulier voor aanvragen van meer informatie.

Dat wordt conversie genoemd. 

 

Waarom is conversie dan zo belangrijk?

We schetsen je een voorbeeld.

Een webwinkel heeft 10.000 bezoekers per maand. De gemiddelde besteding van een kopende bezoeker is 50 euro. De conversie van deze winkel is 1%. Dus met andere woorden. 1% van de 10.000 bezoekers koop gemiddeld voor 50 euro.

bezoekers: 10.000
gemiddelde aankoop € 50.--
conversie: 1%
Omzet € 5000,--

Stel je nu voor dat je alles doet aan vindbaarheid en daarmee 15.000 bezoekers krijgt.
Sommetje is eenvoudig: Omzet gaat naar € 7500,--

Mooi toch! Klopt! Maar die 5000 extra bezoekers hebben waarschijnlijk ook de nodige reclamekosten met zich meegebracht.

Stel je nu voor dat je de conversie met een half procent zou kunnen verhogen. i.p.v. 100 kopers behaal je dan 150 kopers.
De omzet is hetzelfde, maar alle inspanningen voor meer bezoekers leveren in de toekomst dezelfde conversie op.

 

Hoe kom je dan tot een beter conversie?

Dat doen we door middel van (vaak kleine) aanpassingen van de website. Bijvoorbeeld:

  • Aanpassen van de checkout pagina zodat deze duidelijker wordt
  • Knopteksten aanpassen
  • Taglines toepassen
  • communicatie van verzendkosten 
  • enz. enz.

Dat passen we we dan toe met zogenaamde A/B testen. 

Één en dezelfde pagina wordt willekeurig aan de bezoeker getoond. Één pagina zonder de nieuwe aanpassingen de andere met de nieuwe aanpassingen. De pagina die het best scoort wordt verder ontwikkeld met weer nieuwe aanpassingen.

Op deze manier zijn we steeds in staat de conversie te verbeteren.

 

Wat zijn de kosten van Conversie verbetering?

Wij werken met het principe van No Cure - No Pay.
Via Google Analytics kunnen we duidelijk aantonen wat de huidige stand van zaken is (nulmeting)
Daarna gaan we aan de slag. Als de conversie niet verbetert betaald u niets. Verbetert de conversie wel dan betaalt u ons de bestede uren.
Die uren brengen wij per aanpassing natuurlijk duidelijk in kaart.

Meer weten hierover? Bel ons 040 - 78 76 703 of 06 - 25 25 45 63 of vraag informatie aan via ons contactformulier


Reacties


Voeg een reactie toe op dit bericht.
Houd mij op de hoogte van nieuwe reacties op deze pagina