Vindbaarheid SEO

Vindbaarheid ofwel SEO 

is een kunst

Vindbaarheid SEO

Als je een website hebt gelanceerd omdat je het leuk vindt om ook zichtbaar te zijn op het internet, dan kun je de rest van dit verhaal overslaan. Is het doel van je website, dat jouw boodschap meer gezien wordt, of dat hij meer klanten genereert, of dat meer producten uit je webshop worden verkocht, dan is een investering in SEO en vindbaarheid het zeker waard. Lees dan verder en ontdek wat wij voor jou en de vindbaarheid van jouw website of webshop kunnen betekenen.
SEMrush SEO tool Site audit

Zoekmachine vriendelijk ofwel werken aan vindbaarheid


Geoptimaliseerd voor zoekmachines

Je hebt vast wel eens gehoord van SEO, Search Engine Optimization. Dit betekent dat een website zo gemaakt is, dat hij snel door de zoekmachines gevonden wordt. En dat ze jouw online reclamebord ook waarderen met een hoge ranking.

Is SEO een trend of biedt het juist mogelijkheden? Duidelijk is dat je er niet omheen kunt. Je wilt dat ook jouw website gevonden wordt en hoog in de “Google-ranglijst™” staat. Toch?

Als je een website hebt gelanceerd omdat je het leuk vindt om ook zichtbaar te zijn op het internet, dan kun je de rest van deze pagina overslaan. Is het doel van je website, dat jouw boodschap meer gezien wordt, of dat hij meer klanten genereert, of dat meer producten uit je webshop worden verkocht, dan is het onderstaande wel de moeite van het lezen waard.

SEO, een uitleg over vindbaarheid


SEO is een engelse term voor een verzameling van technieken die zijn ontworpen voor verbetering van je webshop of website voor de vindbaarheid in zoekmachines. Dit betekent dat je website zo gemaakt wordt, dat hij snel en makkelijk door de zoekmachines gevonden wordt. Dat hij daarnaast ook als relevant wordt beoordeeld en daarmee hoger scoort binnen de zoekwoorden rankings. 

Jouw website of webshop getoond op de eerste pagina van de zoekresultaten. Dat wil toch iedereen? 

Vaak wordt echter een site gebouwd die later niet “Google™ vriendelijk” blijkt. De website komt maar steeds niet voor in de organische zoekresultaten, welk zoekwoord of welke zoekterm je ook gebruikt. In het gunstigste geval zie je een eerste vermelding op de 5de pagina met zoekresultaten. Dat is jammer, aangezien de meeste mensen na 3 pagina’s al wel zijn afgehaakt.

Vele euro’s per maand en per juist zoekwoord worden vervolgens uitgegeven aan een AdWords campagne om dan toch in elk geval met behulp van een advertentie zichtbaar te worden. Met jouw bedrijf bovenaan in de Google rankings. Helaas tijdelijk.
Want ook al heeft een AdWords campagne vele mogelijkheden, een nadeel van zo’n campagne: als je de geldkraan dichtdraait ben je ook niet meer zichtbaar in de advertenties.

Investeren in de juiste acties voor vindbaarheid (SEO), al dan niet naast een AdWords campagne, is een must om zichtbaar en vindbaar te worden, te zijn en te blijven. Acties die ook werken op de lange termijn. Online marketing die werkt voor de vindbaarheid van je website.

Begin met zoekmachine marketing


Wanneer je jouw website door ons laat maken starten wij met de zoekmachine campagne. Zonder website? Ja, zonder website. Je denkt na over de zoekwoorden combinaties waarmee je gevonden wilt worden. 

Wij geven je hiervoor handige tips en trucs. Welke woorden daarvoor (beter) gebruikt kunnen worden bepalen we aan de hand van de gegevens die onze SEO tools ons aanreiken en de wensen van jouw als eigenaar van de website of webshop. 

Daarna schrijf je de teksten, of laat je ons de teksten schrijven. Hierbij houden we rekening met de zoekwoorden. Zoekmachine optimalisatie gericht op de belangrijkste zoekwoorden waarop je wilt dat je website gevonden gaat worden. De juiste en relevante woorden verpakt in SEO teksten maken jouw website beter vindbaar.

Ondertussen bouwen wij jouw website in zoekmachine vriendelijke codes. Zodat jouw website gevonden wordt en meetelt in de zoekmachines. Ofschoon Google™ het vaakst wordt gebruikt, verliezen we de andere zoekmachines, als MSN-search, Bing, Yahoo en Ilse niet uit het oog. 

Zoekmachine vriendelijke codes?

Ja! Vaak merk je aan de voorkant, hetgeen de klant op internet ziet, niets van eventuele technische tekortkomingen, maar kan er aan de achterkant van alles mis zijn. Probleem daarbij is dat de robots van onder andere Google en Bing jouw website via de achterkant zien. Zij lezen de code en bepalen daarmee of jouw website goed vindbaar is. 


Technische problemen zullen daarbij de leesbaarheid voor de robots verminderen. De robots geven en slechtere score en je website komt lager in de zoekresultaten. Wij lossen daarom de technische problemen op met een streven naar een 100% score. Zowel van onze SEO tools als van de 
W3C Markup Validation Service.


Het oplossen van de technische problemen en optimalisatie van de teksten zijn slechts 2 mogelijke, maar zeer belangrijke, acties om op te pakken, uit een lange lijst van mogelijkheden in de strijd om een betere vindbaarheid. Ook werken we aan de meta description van elke pagina, verzorgen we de alt tags van de afbeeldingen en kunnen we social media slim koppelen. Afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden bepalen we samen de tactiek om aan de slag te gaan.

Zoekrobots


Nadat jouw website ‘live’ staat, op internet op het door jou gekozen domein, zetten wij de puntjes op de i. Als SEO specialist zorgen wij ervoor dat de pagina’s snel gevonden worden door de zoekrobots. De tips en trucs die nodig zijn om jouw site blijvend te promoten krijg je van ons cadeau. Zo heb je met een eenmalige investering het beste resultaat.

Ook kunnen we voor jou de website onderhouden in het kader van vindbaarheid. Natuurlijk bieden wij je graag het complete onderhoud van de website aan. Wij volgen de trends en wijzigingen in de zoekmachine wereld en kunnen op die manier op elk gewenst moment je website aanpassen aan de "wensen" van de zoekmachines. Als ondersteuning gebruiken we daarbij de meest krachtige SEO-tools die op dit moment op de markt beschikbaar zijn.

Wanneer je wenst starten wij een campagne met Google Adwords™. Via Google Analytics™ zijn de resultaten nauwkeurig te volgen, ook in Google Search Console. Je kunt dit zelf gaan bijhouden of met ons hierover een afspraak maken.

Wil je eens met ons praten over de mogelijkheden? Vraag dan een vrijblijvend gesprek met ons aan.

Share by: